måndag 4 augusti 2008

Augustitema!

 jag ÄLSKAR färg!Jag valde turkos och lite
lila, de brukar jag mer andvända som detaljfärger,
men nu fick de dominera :)
(DEt syns inte på bilden, men det är en massa droppar
av 3D-lack över det turkosa pappret!)
//Linnéa Lilla katt

Jag valde att ha rött som den dominerande färgen,
det händer ju att jag använder det ibland på LO's
men då mer som detaljer och inte som
den huvudsakliga färgen.
Kram/Sofia


Hej Ilona och Fialoppan,
Trodde inte att jag skulle hinna med denna utmaning men
igår kväll blev det en LO i annorlunda färger,
i vart fall för att vara mig.
Det blev lila (och lite gult).
Båda färgerna är egentligen ovanliga för mig men det får
bli klart mer av dessa i framtiden.
Kram Lotta

Mitt bidrag fick gå i gult och det var verkligen inspirerande att skapa
med en färg jag sällan använder.
Detta märktes dock tydligt när jag skulle hitta material och inte
alls hade särskilt mycket i gult, så det fick bli lite improvisation. ;)
/linaliten

Hejsan fialoppan!!

Jag valde rosa, det är min första rosa LO någonsin. Det var verkligen en utmaning,
jättesvårt tyckte jag
eftersom jag inte använder rosa vanligtvis.
Men här är den, hoppas att ni gillar den.

MVH Monica

Nu är det ny månad och ett nytt tema! Det är jag, Fialoppan som håller i utmaningarna denna månaden och jag tänker FÄRG!!! Varje söndag (jag vet att det är måndag idag, skyller på semesterlunken!) kommer det en ny utmaning eller tävling som på olika sätt handlar om färg.

Veckans utmaning går ut på att scrappa med en eller flera färger som du normalt inte använder. Jag valde orange! Det finns inga regler, gör som du vill bara du utmanar dig själv!

Vi vill gärna se vad just DU hittar på, mejla ditt alster till info@skaparlusten.se senast kl.18 nästa söndag (10/8)

Lycka till! /Fialoppan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig LO. Såna här utmaningar är kul när man ska göra lite tvärtom och utmana sig själv. Jag har precis börjat gilla orange så den går bort, men lila kanske eller senapsgult....hrrrrr jag får rysningar....hoppas jag hinner med utmaningen:)

fialoppan sa...

Anneh: Ja kom igen och utmanas! Lila tycker jag också är supersvårt! Senapsgult...hmmm, tror inte ens jag har något papper med senapsgult!

Monica: Vilken söt layout du gjort! Tycker att du lyckades jättebra med rosa! Tack för att du ville vara med!

fialoppan sa...

Tack för era bidrag, så roligt att ni vill utmanas! Det kan ju bli så himla bra trots att man scrappar med färger man inte är van vid!