tisdag 10 mars 2009

För att du finns

När jag skulle försöka scrappa för första gången på flera dagar, så tog jag fram mitt dt-kit, det med godsaker från Basic Greys serie Marrakech. Jag visste vilket foto jag ville använda, men inte mer än så.



Började då att göra pappersrosor från två mönstrade papper. Jag har aldrig använt mig av denna typ av rosor på någon LO, bara på kort, så jag ville prova på det... Sedan var jag bara tvungen att ha det härliga, blå pappret bakom fotot, för det fångar upp lillans ögon så bra (syns ju naturligtvis bättre i verkligheten...). Sedan blev det inte så mycket mer :)



På vissa rosor duttade jag lite med Distress stickles (Spiced marmalade).



Ilona hade ett sådant bra tips: klistra fast genomskinliga material med Glossy Accents (finns naturligtvis i shopen).

Det var så befriande att scrappa igen, efter några jobbiga dagar, och jag hoppas hinna mer ikväll. Men först ska här bjudas på middag, lilla mor fyller år idag *hipphipp*

På återskrivande :)

4 kommentarer:

  1. Oh vilka fina rosor!! Gillar verkligen effekten av Distressglittret..skönt att du är ok igen!
    Kramen// Anna

    SvaraRadera
  2. Men gud så fint!! Älskar verkligen dina blommor!

    SvaraRadera
  3. Men gud vilken vacker blomranka!

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm så fin!Blommorna är ju helt underbara!

    SvaraRadera