måndag 8 juni 2009

Skissinspiration

Idag är det min tur att bjuda på lite inspiration i form av en skiss. Skapa utifrån den, använd skissen, färgerna dekorationerna, vad du vill, för att inspireras. Är din tolkning långt ifrån skissen vill jag att du berättar vad som inspirerade dig.


Maila ditt/dina alster till moma_se@yahoo.se, skriv "Skaparlustens skiss" som titel. Din bild ska minskas ner till max 500 pixlar på bredden. Du har hela juli på dig att skapa!

Här har ScräpEmma gjort en tolkning av skissen:

Jag valde att göra en enkel och lite barnslig LO. Jag har använt material från SkaparLusten, dels från mitt maj-kit, dels sådant jag haft sedan förut.

Ilonas tolkning av skissen: Jag har följt skissen ganska troget men blommorna och deras färg som jag föll för...

4 kommentarer:

  1. Som alltid en inspirerande skiss, Monika, som dessutom är ett konstverk i sig :)
    Och Ilona...vilken underbar LO!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska tolkningar!

    Ilona, vad är det för vackra blad du har där?

    SvaraRadera
  3. Tack Moma! Det är You Do´s blad...
    http://www.skaparlusten.se/Shop/Image/Article/YD392392.jpg

    SvaraRadera
  4. En helt härlig skiss Moma, som alltid =o) Fina tolkningar också!
    Är särskilt road att se Ilonas Lo för det är inte allt för ofta man får se dom ;o) Underbar LO!

    SvaraRadera