lördag 11 juli 2009

Lycka


Innan jag fick barn fotade mängder med naturbilder. Det var på den tiden då det fortfarande inte var så vanligt med digitala systemkameror. Jag kunde åka ut ensam med bilen och invänta rätt ögonblick vid skymning eller gryning. När sedan Isabel föddes kändes det inte värt att slösa foton på något så oviktigt som vacker natur eller blommor trots att jag nu hade bytt till en digital kamera och hade hur många bilder som helst att slösa på vad jag än ville fota. Istället blev jag snabbt porträttfotograf, något jag aldrig ens vågat mig på tidigare. De fåtal naturbilder jag då och då tog kändes ganska släta och inte tillräckligt viktiga för att scrappas. Det är först nu, sedan vi blivit med stuga och fått se naturen återfödas efter vintern i vår egen trädgård som jag både upptagit mitt naturfotograferande mer seriöst och dessutom scrappat några av bilderna. Jag början sakta inse att även detaljerna runt omkring oss, så som den blommande trädgården, kaffekannan på picknicken, träden i skogen och allt det där andra också är en del av den historia jag vill berätta i mina fotoalbum.

Jag gillar förresten väldigt mycket att de flesta papper är dubbelsidiga nuförtiden. I början förstod jag inte riktigt vitsen men numera använder jag ofta båda sidorna av ett och samma papper på samma layout. Eftersom jag scrappar lager på lager så funkar det perfekt, och besparar mig jobbet att färgmatcha allt. Här har jag använt dubbelsidiga papper från KaiserKraft, men i det här fallet så är det faktiskt tre olika papper, du skymtar baksidorna lite här och där. Allt papper och den vita skurna grenen ingår i juli månads stora kit på Skaparlusten. Blommorna hittar du i butiken också, i kitet ingår istället underbara röda rosor från Prima.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar