torsdag 20 augusti 2009

Happy minialbum med Lemonade

När jag fick se Basic Greys nya serie lemonade så tänkte jag direkt på sommardagar, ledighet, bus och lek. Färgskalan och mönstren är verkligen härligt glada. Därför valde jag att scrappa ett minialbum med ida och hennes bästa kompisar från sommaren 2009.

Ida kommer att ha albumet i sitt eget rum så hon kan kika på sina kompisar och deras skojiga lekar när hon vill. Happyalbumet som jag har använt köpte jag för länge sedan så det är slutsålt men Dream och Love finna att köpa i shopen.

Chipboardstommen i albumet är så stadig så albumet står utan problem utav sig självt utan stöd. Hela albumet följer samma upplägg.

Ett foto på framsidan av varje bokstav. Mönstrat papper på baksidan av varje bokstav och en vit formskuren overlay mellan varje blad. Overlayen var för tjock för att skära med min lilla hobbykniv men det fungerade utmärkt att rista in en linje med kniven och klippa efter den med sax. Glitterbokstäverna på overlayen bildar sammantaget meningen "Lek-kompisar-sommaren-09" men det är bara "Lek-09" som man ser om albumet är stängt.


Tre ansiktsmålade brudar som står på studsmattan och poserar.
Sista sidan är den enda sidan där Ida är ensam på ett foto utan kompis vid sin sida. Men det var både somrigt och "happy" så jag tyckte att det platsade i alla fall. Texten är den obligatoriska kärlekshälsningen från mamma som det verkar finnas plats för i alla album oavsett tema...



På varje insida har jag skivit några ord, både citat och hur, var, vem, när . Alla stickers kommer från det här arket som också ingår i samma serie.


Jag har redigerat alla foton i Photoshop och lagt till lite penslar för att få till en lite busigare känsla. Jag ville inte att albumet skulle vara alltför strikt med tanke på temat.


Basic Grey släpper alltid så fina matchande garner till sina serier och jag kunde inte undgå att använda dem i överflöd på albumringarna. Vill du också scrappa med Lemonadeserien så missa inte de underbara doiliespapperen. Mycket vackra med detalrika utskurna mönster i flera olika färger.

3 kommentarer: