fredag 4 september 2009

En "altrad" skokartong

Nu har jag legat i vila alldeles för länge.
Scraptorkan har haft ett rejält grepp om mig denna sommaren
men jag börjar hitta tillbaka..sakta men säkert.
Under denna torkan har två paket från SkaparLusten hittat hit.
Eftersom inget av dom varit "MånadsKit" har jag tagit mig friheten
att blanda lite ;-)
Idag visar jag en liten skokartong som för inte så längesen innehöll
Lias små söta sandaler..nu har den blivit en sparbössa till
mig och mina arbetskamrater, jag har ju börjat jobba denna veckan oxå!


Jag klädde in själva lådan med ett av Basic Grey´s "Wisteriapapper"
Locket ville jag ha lite lugnare så jag tog ett "Dotted Swisspapper" från Bazzill.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag ÄLSKAR dom.


Kanterna runt locket är rätt svåra att få jämna, speciellt om man som jag väljer
ett tjockare papper..det löser man enkelt med hjälp av en söt spets.
När detta var gjort skulle den lätt kunna vara klar, men den skulle ju vara en sparbössa och sådana måste ju ha ett hål...så det var bara att slänga på lite
dekorationer oxå! Jag hade lite väl bråttom med att fotografera ser jag, hålet är
placerat inuti "Ornament Platen" som sitter fäst uppe på locket..


Det tunna vita pappret är faktiskt det som låg runt skorna..ja, det som kommer med
i alla skokartonger..jag har börjat spara på dom. Dom är superroliga att
scrappa med, skrynkla det, spraya färg, stämpla färg..3D-effekten är kanon!

Lila blommor från YouDo
Vita rosor och Bling från Prima
Thickers, PearlMaker, 3D-lack.
Metallen kommer från Tim Holtz:
"Swiwel Clasps", "Philosophy Tags", "Ornate Plates"
Den söta kedjan med pärlor är "Ring Dangles" från 7Gypsies.
Hattnålarna kommer från Maya Road.

Hoppas att jag snart har mer att visa upp och inspirera med!
Kram/ Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så fin!! Ja skokartonger kan va bra till mkt:) Mysiga lila färger!!

Linda Persson sa...

Då vet jag precis vad jag ska göra med min skokartong som står här och skräpar...
Bugar och tackar för tipset.

Karin sa...

Så snygg den är!! Härliga dekorationer i fin harmoni!