onsdag 16 september 2009

Höstlöven är här

Ja, nu är hösten här med alla vackra färger på bladverken.
En riktigt härlig promenadtid!


Jag plockade med mig några syrén och hallonblad in och använde som maskning till den här layouten. Jag målade över löven med akrylfärg + sprayade ink över dem. Några blad målade jag på baksidan och stämplade med så att fibrerna syns. En riktig färgknall i höstens tecken. Bakgrunden är så framträdande på den här layouten så det blev bara några häftklamrar som dekoration utöver fotona.


Att klippa ut egna bladrankor av mönstrat papper är en billig och enkel teknik som ger personliga dekorationer. Jag använde gammalt tidningspapper. Det kommer att gula mera med tiden men det gör ingenting på just den här layouten som har lite vintagestuk redan.

Här har jag använt Heidi Swapps masker till att göra bladen. Masker är riktigt roliga produkter som går att variera mycket. Här har jag målat med gesso runt dem men det går även utmärkt att spraya med ink eller mists. I efterhand ritade jag med pennor runt bladen för att få formerna att synas lite bättre. Bakgrunden är ett collage som jag har gjort och sedan sprayat med distress ink refill.


Mera utklippta blad som jag har inkat kanterna på med fluid chalk. "Dekobradsen" är egentligen knappar fyndade i syaffären som jag tog avbitaren och snippade av öglorna på. Det är svårt att få alla detaljer och lager att synas på webben men bilderna är klickbara till större format.

Ge er nu ut i skog och mark med kameran och
inhämta inspiration från höstens skådespel!

Tack för titten!

3 kommentarer:

  1. Åååå vilka härliga loer. Det där med masker måste provas.

    SvaraRadera
  2. Åååå vilka härliga loer. Det där med masker måste provas.

    SvaraRadera
  3. JAAAA..jag avgudar dig och dina färgexplosioner!!

    SvaraRadera