tisdag 22 september 2009

Utmaning 100 things

Keri Smith är en fantastiskt kreativ person och hennes lista med hundra ideér eller "100 things" tycker jag att är ett riktigt guldkorn när det känns som om jag sitter fast i tankegångarna. Jag använde den nyss och fastnade för nr.59 -list ten things you would like to do everyday/ lista tio saker du skulle vilja göra varje dag. Jag fick tänka till rejält för att komma på tio saker som jag skulle vilja göra varje varje dag. Jag tog inte med "bada länge" t ex eftersom jag nog inte vill göra det 365 dagar per år även om jag älskar det. Få pussar av min Ida och skratta högt var däremot självskrivna på listan. Vad vill du göra varje dag?



Min collageaktiga sida här är uppbyggd av flera lager olika papper från almanackor, böcker och gamla tidningar tillsammans med tejptransfers och markeringstejp. Alltsammans är limmat med gelmedium som blir helt genomskinligt när det torkar och håller sidan slät. En bit från Keris lista fick följa med direkt till layouten också.

Min utmaning till er den här veckan är att välja någonting från Keris lista och skapa någonting med det som utgångspunkt. Här finns det verkligen tillfälle till att skapa fritt och utanför ramarna. Det finns alltså 100 olika förslag att välja utav så det finns något för alla. Layout, kort, art journal, altrat, foton etc. Välj själva vad som känns rätt. Jag ser verkligen fram emot att få se vilket nummer ni valde och vad det resulterade i :)

Du skickar ditt alster till info@skaparlusten.se
så visar vi här i bloggen!

Inga kommentarer: