söndag 11 oktober 2009

Snabbpysslade kort





Jag skriver ofta att jag inte är en kortmakare direkt och jag ljuger inte. Det är sällan jag gör kort. Och när jag väl gör det varierar resultaten avsevärt från gång till annan. Trots det så måste till och med jag erkänna att det ibland är väldigt bra att ha några kort liggandes för till och med mina vänner, kolleger och släktingar fyller år eller gör sådant som man gärna vill visa sin tacksamhet för. Vid de tillfällena är det betydligt roligare att ha ett handgjort kort att skicka än att köpa ett. Här har jag gjort två enkla och lättpysslade kort.

Jag kan dock meddela att tack-kortet hade varit betydligt lättare att pyssla om jag haft en av de här superpraktiska stansarna som finns i Skaparlustens butik. Den måste nog bli min nästa investering.

Det mesta av materialet jag använt är från septembers stora månadskit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar