tisdag 8 december 2009

Julpost

Nu är det hög tid att färdigställa julhälsningarna. Pysslar man egna kort kan man med enkla medel ge bort lite julstämning via post;
Bo Bunnys julserie St Nick är verkligen en fin blandning av gammalt och nytt och behöver inte mycket dekorationer i övrigt med så fina motiv. Den stora hjärtbraden från Reprint har jag distressat genom att jag rispade bort lite färg med ett sandpapper. Stämpelmotivet är embossat med guldfärgat embossingpulver. Nog ska det glittra och glimra i jultider va!?

Inkidos julstämplar är verkligen en riktig hit på svenska med sin fina design och all inspiration hämtad från den nordiska julen.


Det finns ju ingenting som säger att pysslandet måste hållas inuti kuverten :) Lite akrylfärg, rosor och röda blingstenar var allt som behövdes för dessa juliga brev.
Graphic 45´s julserie är en riktig höjdare för alla oss som gillar gammeldags vintagejul. Missa inte den! Det här papperet är ett utmärkt exempel. Det är från det här papperet jag har klippt ut "frimärken" till mina julkuvert ovan. Det finns även ett helt ark med småbilder/julfrimärken som också heter "Letters to Santa"
Plocka fram din favoritskiva med julmusik och unna dig en riktig julpysselkväll! De flesta av oss är jäktade i december men enkelhet räcker långt och ger lugn. Prioritera att ge plats för glädjen!
Pysselgumman är upphovsmakare till de underbart snöiga photoshop-penslarna jag har använt till de vita ramarna. Tack så mycket för din kreativitet och generositet!

1 kommentar:

Monika sa...

Härliga kort och det där pappret verkar ju vara ett måste...