söndag 27 december 2009

Vintrig vintage med clear crackle paint

Hoppas att ni har haft en helt underbart mysig julhelg. Nu är det en liten paus innan det är dags att ladda för ett glittrigt nyårsfirande. Hoppas att ni får tid över för lite pyssel och scrap.
Jag altrade en tavelram till julskyltningen som jag vill visa er bloggläsare också:
Det är en billig guldramram från ÖB som jag plockade bort glaser ur och dekorerade. Jag har inte använt ett foto den här gången utan det är ett vintagevykort med texten "mothers love". Scrappapperet kommer från BoBunnys härliga julserie. De supervackra vita rosorna och spetsen kommer från prima.

För att få till en annorlunda struktur på fotot så beströk jag delar utav det med Distress Crackle paint clear rock candy från Ranger TimHoltz. Det är bara att stryka på den med penseln som sitter fast i korken (tänk nagellacksflaska) och sedan när det torkar kracklerar det. Det ser både slitet och lite vintrigt isigt ut. Textpapperet har jag rivit ut ur en gammal loppisfyndad bok.


Hoppas att jag kan inspirera er till att riva, knyckla och inka. Vilken tur att vintage är tillbaka, det är kul att distressa!

9 kommentarer:

Cina99 sa...

Aj lajk!!!

Camilla sa...

Åhhh jättesnyggt! O *me like* blommorna....

Ingela G sa...

Nog blev jag inspirerad alltid. härlig liten tavla!
Många hälsningar Ingela G

Linda Persson sa...

Mi lajk to!

Monika sa...

Å så fin Smulan!!!

Annyt sa...

Grymt Smulan!!

Linda sa...

Jättevackert! Synd att jag aldrig själv fått grepp om att scrappa i Vintage-stil, det blir enklare när jag pysslar...too bad! För det här är underbart!

Britt-Inger sa...

Älskar denna tavla!!!!!
God fortsättning.

webmosterhelene sa...

Men sååååå vacker!!