torsdag 11 februari 2010

Veckans utmaning




Den här veckan är får ni faktiskt välja på två utmaningar. Naturligtvis går det att kombinera de båda utmaningarna i en och samma layout.

Utmaning 1 - scrappa en nytagen bild.
Jag är dålig på att skriva ut mina bilder snabbt och låter dem gärna ligga kvar i kameran ett bra tag innan jag kommer till skott med att scrappa de. I helgen gjorde jag ett undantag och scrappade dygnsfärska kort. Bilden föreställer min dotter som missbedömer avståndet till räcket på altanen utanför sin lekstuga och gör en dykning rätt ner i snön. Eftersom jag just bett henne att vända sig om för att jag ska kunna fota hade jag kameran i högsta hugg.

Utmaning 2 - Scrappa utan blommor och blommigt mönsterpapper.
För några av er är den utmaningen busenkel, men för mig som skulle sluta scrappa om blommorna plötsligt tog slut är det en supersvår utmaning. Att sedan inte kunna använda blommigt mönsterpapper, eller ens stansa ut egna blommor... ja det är minst sagt svårt. Testa så får du se. Inga blommor, varken egengjorda, mönstrade eller köpta.

Inga kommentarer: