fredag 21 maj 2010

Månadens utmaning



När jag började scrappa gjorde jag nästan alltid dubbellayouter men med tiden slutade jag och numera är det verkligen en utmaning att göra en sådan. Här har jag gjort mitt livs första dubbellayout i a4 format och jag kan inte låta bli att förvånas över hur roligt det var. Det kommer garanterat att bli fler av det här slaget.

Nu tänkte jag inte bara utmana er på att skapa en dubbellayout utan, för den som vågar, finns en extra utmaning. Skapa en dubbellayout med färger som inte är typiska för layoutens tema.

Kaisercrafts gudomligt vackra papper ingår i maj månads stora kit från Skaparlusten. De här papprena är mestadels höstliga och jordnära, inte alls vad man i första hand associerar med vinter/vårtema. Det tog ett tag att tänka till men som helhet tycker jag att layouten ändå fungerar och ger ett vintrigt men varmt intryck.

Förresten kan jag berätta att i kitet ingår minirosor som är skarpt gula och skarpt gröna, färger som inte riktigt passade min layout. Jag doppade snabbt ner mina rosor i starkt kaffe och lät dem torka över natten, de fick en mer mättad och passande nyans.

2 kommentarer:

Sanna F sa...

Fantastiskt vacker dubbel layout! Inspirerande!

Linda sa...

Moma, den är alldeles fantastisk, så himla fin!