onsdag 28 juli 2010

DT-Anki


Jag heter Ann-Kristin Thuvesson kallas helst för Anki likaså på forumen,
ibland AnkiiYstad. 34 år, bor i en underbar Skånelänga utanför Ystad bland
utspridda leksaker och scrappapper med Simon och våra barn Maja 5 år och
Hugo 3 år. Abetar som Förskollärare from i höst med barn i åldern 3-5 år,
arbetat med 1-3 åringar nu. Jag försöker lära mig om Fotografering och
Photoshop. Mycket intresserad av Inredning och Trädgård.

Har alltid pysslat, målat, klipp, klistrat och gipsat i hela mitt liv och
gör det fortfarande mycket på förskolan jag jobbar på. Jag har alltid älskat
papper och pennor, men inte kunnat rita.. Har alltid undrat vad jag skulle
göra med dem, tur att stämpelmotiv och mönstrade papper finns :-) Sen är det
helt underbar avkoppling och ett sätt för mig att varva ner.

Scrapbooking började jag med i början av år 2005, surfade runt på nätet och
hittade av en slump en hemsida och forumet Scrappiz. Wow vilka layouter där
fanns att beskåda. Sådana ville jag också lära mig att göra och allting
började falla på plats.

Jag scrappar lite av varje när jag är kreativ både mycket dekorativa men
lika ofta minimalistiska alster, 12 x 12 layouter, stämplar och färglägger,
gör kort, minialbum och alterned projekt. Tänkte lära mig använda
Silhouetten med. Det är så otroligt roligt och det är så härligt med en
kreativ hobby där man får se sina resultat! Scrapbookingen är speciell
eftersom det kombinerar kärleken till papper, pennor, färg och form med
intresset för fotografering.

Jag inspireras mycket av scrapsaker, dekorationer, färger, vackra papper,
stämpelmotiv samt andra scrappare.. Ett vackert foto slår dock alla
kategorier. Det är en så härlig känsla när man hittar och får ihop ett
projekt till en samstämmighet. Wow!

Jobbar gärna med olika färger olika tider på året men tycker att
brunt/vitt/beige är otroligt vackert tillsammans. Sedan blir det ofta en del
färggladare alster i rött/rosa, ljusblått/blått men även svart ibland. Valet
av färger är främst beroende på fotografiet eller vad jag ska skapa. Galet
förtjust i blommor, pearl maker, band, thickers, snygga brads, bling och
knappar. Ett måste nästan är fluid chalk och edge scrapern. Provar ofta nya
tekniker och material.

Att designa för Ilonas Skaparlusten tillsammans med Designteamet hoppas jag
sprida SKAPARGLÄDJE!!! Det är för mig en stor ära och något jag hoppas ska
kunna leda till många roliga stunder och massor av inspiration - för alla
parter!
*********************************************************
Ett litet smakprov på Ankis skapelser....




Välkommen till Skaparlusten!

Ser fram emot all inspiration du bjuder på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar