söndag 8 augusti 2010

Juli lilla kit

När jag öppnade julis lilla färgstarka och mönstersprakande kit visste jag direkt att det skulle passa perfekt för semesterfoton.


Först ut är ett foto från Thailand. Vi besökte ett tempel som kallades aptemlet helt enkelt för att det fanns massor med apor utanför. Den här charmiga gamla damen stod oavtrutet i sitt lilla stånd och vrålade "-bananaaa-piiinööt-fååår-monkiiii" samtidigt som hon slog med en lång käpp framför sig för att jaga bort de apor som inte tänkte vänta på betalande turister för att få sig ett skrovmål.

Jag blandade mönstren från kitets papper ganska friskt för att återspegla mönsterblandningen i

hennes kläder. Jag utgår ofta från fotot när jag scrappar och den här sidan är inget undantag. Löven längst upp symboliserar de stora träden på platsen som inte syns på fotot. Jag förstorade upp bladmönstret på hennes kjol och klippte ut löven. Vimplar syns på layouter överallt just nu och eftersom hon hade just vimplar hängandes från det skrangliga ståndtaket så fick de vara med här också.

Jag tycker väldigt mycket om den här sidan därför att jag tycker att jag lyckades förmedla mitt minne och mina intryck från den platsen så bra med alla färger och mönster i en salig blandning.


Kitet hittar du här i webshopen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar