söndag 27 november 2011

Almanacka 2012

Det börjar dra ihop sig till ett nytt år och en ny almanacka. Varför inte göra en själv? Ett jätteroligt projekt som inte tog alltför lång tid att göra. Roligt att dekorera sidorna på olika sätt.


Jag har använt mig av:
Tim Holtz Alterations Die "Baroque". Papper från Basic Grey, Little Black Dress. Månadsbladen hittade jag på nätet som gratis nedladdning. Blommor, spetsar, bling och dekorationer som blivit över från andra projekt. Har man inga rester finns det fina band och spetsar i butiken. Blommorna har jag gjort själv. Distressade kanterna med Distress Ink Pad Vintage photo, men det finns olika färger att välja på.

Jag klistrade papper på både fram- och baksida på kartongbitar. Sen körde jag dem genom min Big Shot och använde då Tim Holtz die - Baroque. Behöver sex stycken sidor till albumet.  Mycket enklare att först klistra på pappret på kartongen och sedan stansa ut allt på en gång. Månadsbladen är fastsatta med kardborreband så att de går att byta ut till kommande år. Litet och knubbigt och kan stå för sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar