onsdag 30 november 2011

Godis Garderob


Satt en dag med huvudet i molnen, och plötsligt så bara kom den flygandes. Varför inte göra en godis gömma. Men att göra den som en inredningsdetalj i hemmet, var ett projekt som kom efter att tankarna snurrat lite.

Att den blev så stor som den är kom jag på sedan var lite kul, fast man får plats med mycket godis i den.

Den har två fack, så två sorter får plats, meningen är att man kan stänga luckorna så att man inte ser att det finns godis i den, och vill man se vilken sort så öppnar man dörrarna. Luckorna längst ner är så man drar ut lite och kan plocka sitt godis.

Och nu när julen har börjat så sakta så ville jag göra en godis garderob som ger lite känsla av jul men också som kan stå framme året runt.

Lite detaljer på locket för att göra den lite festligare.

Denna gjorde jag i bara farten tyckte att godis garderoben var så rolig att göra så att jag gjorde en till. Men benen har inte kommit fram än, är lite sugen på att sätta ett underrede på den som gör att den ser ut som ett allmogeskåp, det är där skåpets form kom ifrån.

Mönstrat papper jag använt är:
Bo Bunny: Timepiece

Cardstock jag använt är:
Enfärgat: Bazzil Prizmatic

Chipboard jag använt är:

Dekorationer jag använt är:
Tim Holtz: Box feet
Prima marketing: Resin small birds

Och diverse blommor handgjorda och vissa finns i den fysiska butiken

Scrapa på!

4 kommentarer:

  1. Jag måste beundra dels din hjärna som kommer på idén, dels dig som genomför den. Den är underbar!!

    //Ulrika

    SvaraRadera
  2. Läckert!! Kan det finnas en beskrivning kanske??

    SvaraRadera