tisdag 17 januari 2012

En tavla.....

Minns ni min glädje och iver i ett av minna tidigare inlägg? Den har inte minskat, tvärt om - mer ökat! Jag kunde inte låta bli att prova det här med att göra en tavla - på målarduk. Fler olika storlekar på målarduk finns det att välja mellan i Skaparlustens butik och den med storleken 30x30 cm valde jag att använda den här gången.



Min yngsta dotter har fyllt år och denna gjorde jag till henne, återigen plockade jag fram Studio Multi Medium Matte och makens sönderspelade notbok.


Fundrade ut en text som passar Sara, små bokstäver på en lite större remsa med en mindre svart remsa inunder, lite prickar runt om och lite guldfärg och texten var klar.


Några blommor skapade av en större och en mindre rundel klippta på fri hand, lite Distress inkpad på kanterna. På den övre rundeln inkade jag med Fired Brick och på den undre med Black Soot. När jag inkar kanter använder jag nästan alltid Ink Blending Tool - ett av mina favoritverktyg!

Efter lite stäpelswirls och några lager acrylfärg senare så fick tavlan vara klar! Nästa gång blir det kanske en tavla till mig själv med texten:
Du vill
Du kan
Du vågar

För det är just det det handlar om - att vilja och att våga!

1 kommentar:

  1. Jätte, jättefin Ylva och grattis till skaparlusten för tavlor:)

    SvaraRadera