söndag 5 februari 2012

Fint klädda stående på rad

Idag kan jag visa er ett nytt TP minialbum (toalettpappersrulle minialbum), denna gång stående.  Toalettpappersrullar är så tacksamma - kvittar hur man gör så blir de snyggare än vad de var från början.

Först plattade jag till alla toalettrullarna. Sedan målade jag lite inuti och runt kanten med svart akrylfärg. Jag tog en vintage papperspåse, klippte upp den och klädde rullarna med detta. Små fotomattor och tags.

Bindningen är lite annorlunda, den kallas "Stack the Deck" och har blivit väldigt populär att använda, design Laura Denison, Following the Papertrail.




Titta på videon, där ser man bättre hur albumet ser ut. På slutet av filmen finns lite stillbilder.



Material:
Ha en bra dag!

    1 kommentar:

    1. denna är så fin marie, ska pröva att göra en själv, och jag håller med dej att sättet att binda ihop allt är väldigt smart och enkelt.
      kram
      lotta

      SvaraRadera