fredag 17 februari 2012

Lek med gesso och distress stain...

Tänk, nu är det fredag igen. Är det någon mer än jag som tycker att veckorna rusar fram?!

Idag tänkte jag visa en layout som helt sonika startade med att jag ville leka med distress stains och gesso tillsammans med tags. Sagt och gjort, la en mask på ena tagen, målade över med rosa distress stain, tog bort masken och lät det torka. Satte tillbaka masken lite lite snett över motivet och målade sedan över med grå distress stain. Drog vit gesso över tagen med ett gammal kreditkort och sprayade med läcker svart chalkboardmist. Gjorde likadant med en tag till parallellt med denna såklart.

På den vita bakgrunden har jag använt en privat stencil med cirklar och dragit vit gesso över med kreditkortet. Då gesson torkat splashade jag den grå distress stainen direkt på bakgrunden.


Denna läckra washitejp från Tim Holts har först fått sig en omgång med grå distress stain, torkade bort överflödet och målade sedan över med svart stain. Torkade bort överskottet en gång till, skrynklade ihop tejpen och satte på tagsen och i ena kanten på bakgrunden.




Lekfullt och kladdigt, MEN enkelt ;-)

Ha en underbar helg!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (slät cardstock)
Färg: Tattered Angels Chalkboard Mist (Charcoal), Rangers Distress Stain (Spun sugar, Weathered Wood, Black Soot) Studio (gesso), Pearl Maker
Dekorationer: Tim Holtz (washitejp)*, YouDo (svarta blommor)**, YouDo (vita blommor)**, YouDo (brads)*
Damask-mask: Heidi Swapp
Tags, bokstäver, snöre, cirkelstencil*

*privat
*slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar