fredag 10 februari 2012

Perfect Pearls-misterna

Hej svejs! Jag ber om ursäkt att detta inlägg kommer så sent på dagen. Det blev en lite längre utflykt med mina små idag än jag hade tänkt mig ;-) Men nu så!

Jag har ju visat Perfect Pearls-misterna på vitt papper, men idag tänkte jag visa deras "riktiga" användningsområde - nämligen på svart papper. Det är på svart (eller mörka färger överlag) som dessa mister verkligen kommer till sin rätt. Då blir de nästan lysande, urläckra!

Jag började med att spraya på bakgrundspappret, sen tog jag av korken och stänkte ut färg med röret. Det ger de där lite större dropparna. Jag letade i mina dt-lådor efter lite passande papper och klippte ut en tårta och stansade fjärilar ur ett och gjorde små banners av ett annat... På med lite knappar, lite maskinsömmar och blingstenar så var sidan klar ;-)


Se så cool mist!


Kolla in den coola canvasfjärilen. Jag klippte ur den ur ett canvasark med blommor och fjärilar, färgade in den med distress stain och mist, sen stämplade jag på den med en rutstämpel. Så läcker!


Ha nu en underbar helg, så ses vi snart igen!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Glitz "Hoopla" (tårta/grön), K&C:o (svart)**
Färg: Rangers Perfect Pearl Mist (sour apple), Rangers Distress Stain (Peeled paint, Forest moss), StazOn (svart stämpeldyna)
Dekorationer: YouDo (bling)**, Prima (canvas), knappar
Bokstäver*, Tim Holtz stämpel*, Martha Stewart fjärilsstans*

*privat
**slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar