söndag 25 mars 2012

Det lilla extra med hjälp av Epiphany

Nu kanske ni undrar vem eller vad Epiphany är? Det är en ny stans som man använder för att göra små medaljonger i olika former, allt för att passa just till ditt projekt. Har man hittat det perfekta pappret som dessutom kanske har någon rolig tryckt bild eller annan detalj så är det bra att ha Epiphany till hands.


Först vill jag visa er ett kort jag gjort med Fabscraps papper "Bearings", etiketten är från Prima "Ha´ Penny", lite egna blommor som tyckte passade till samt en bit fin spets. Som "pricken över i" ser ni den fina medaljongen som är gjord med hjälp av Epiphany stansen.


Till det söta "nallekortet" har jag använt mig av den runda stansen från Epiphany, de runda Bubble Caps och den runda Charm Settings.


                                                       *************************

Ett mer vårlikt kort, men lika fint, har jag gjort med hjälp av papper från Prima "Romantique Collection, Crumpet",  det prickiga är från Reprint "Sommar Collection Glad Påsk" och har fått en fin kant med hjälp av stans från Martha Stewart - Edger Stans Doily Lace. Blomman har jag gjort själv och det fina pappret med noter på är från Prima "Ha' Penny". Flickan i medaljongen är utsansad från Reprint "Childrens Collection", som har många roliga barnbilder i lite gammal stil.

Jag har använt mig av annan stans till flickans medaljong, den är lite vågig i kanten, Scalloped Circle. Jag använde runda Bubble Caps med vågig kant men använde samma metalldel, den runda Charm Settings.

För er som inte kunde besöka Skaparlustens monter på Stora Symässan i Malmö förra helgen och se när jag demonstrerade Epiphany, har jag gjort en video där jag visar hur man gör. Ni får ha överseende med ljussättningen - förstår inte varför det blev så konstigt.


Ha en bra dag!

PS: Som vanligt kan ni klicka på "Youtube" nere till höger på videon så öppnar sig ett lite större fönster DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar