fredag 2 mars 2012

Redan mars....

...och på ett sätt är det skönt! Snart ska väl sjukstugorna vara över, eller hur?! Här har min minsta hunnit vara rejält sjuk i över 40 graders feber och sen en långdragen förkylning på det. Han har inte varit så sjuk under sitt första år, så det var ju typiskt att han blev det strax innan 1-årsdagen. Det har gjort att jag fått snabbscrappa lite, för även om han varit sjuk så har jag behovet av att få skapa lite. Brukar inte du känna likadant?

Så fram med ett vitt papper, en distress stain, lite mister, lite papper och dekos och så skapa på.

Jag började med att splasha med distress stainsen på pappret, sen mista lite med en glimmer mist och en perfect pearl-mist. När det torkat så satte jag på ett härligt orangerött papper och en stickersremsa från Basic Grey, satte dit en tag och lite fjärilar. Vips så var sidan klar, tog väl en 45 minuter att göra inklusive torktid. Perfekt när man har ont om tid!




Ha nu en underbar helg, själv ska jag sätta tänderna och saxen i lite nytt material som Ilona skickat ;-)
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Basic Grey "Indie bloom - Panache"
Färg: Rangers Perfect Pearl Mist "Mandarin", Rangers Distress Stain "Wild honey", Tattered Angels Glimmer Mist "Tattered Leather"*, Stickles (glitterlim)
Stickers: Basic Grey "Indie bloom - Element Stickers"
Dekorationer: Inkido (tag), snöre
Stans: Martha Stewart
Bokstäver*

*privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar