tisdag 6 mars 2012

Solen skiner....She art tavla

Underbara sol!!! Som vi längtat och väntat - hela förra veckan var den här, takdropp och fågelsång, små små gröna blad syns i rabatterna där snön är borta - njutning av högsta grad!



Åter igen har jag gjort en tavla :) - helt underbara papper låg i mitt senaste DT-paket, från för mig en helt ny leverantör - FabScraps.


Hela kanvasduken är först täckt med bitar från två olika papper - både fram och baksidor har jag använt. Flickans klänning och ben är också urklippt från samma serie.

Färgduttar med lite doodling och skaft fick bli blommor.

Material
Kanvastavla 24x30 ligger under kategorin Målarduk i butiken
Lim/ytförseglare Mod Podge Matte - toppenbra att Ilona tagit in den i butiken!
Papper: Heritage Scipt och Heritage Floral, baksidan av Floral har det här jätteläckra randiga mönstret som jag använde till klänningen.

Till de vita prickarna har jag använt Gesso och som stencil använde jag puncinella, först genom att dutta på Gesson över och sen vände jag på puncinellan och "stämlpade" med den överskottsfärg som fans. Solens uddkant fick jag fram genom att använda en bit tårtpapper som stencil, just nu är de slut i butiken men jag hoppas att det kommer hem igen.

Texten är skriven på en bit tapet.
Akrylfärg, stämplar*
*privat

Tills vi ses igen önskar jag er alla en skön vecka med sol och skaparlust!

Inga kommentarer: