söndag 15 april 2012

Minialbum i mustiga färger

Jag dök ner bland mina papper och hittade några jag tyckte var fina.  Det var mest halva papper men det räckte till vad jag hade i tankarna.  Pappersremsorna med namnen borta men det finns så mycket fina papper hos Skaparlusten att välja på.

Fyra svarta kuvert (eller om man gör egna "kuvert"), fyra dubbelvikta svarta kort, chipboard och papper. Det räcker med 6"x6" papper, så har ni några stack/pads plocka fram dem. Man behöver dock större papper till albumets pärm eller om man sätter ihop flera mindre bitar.

Jag har, som omväxling,  inte använt mer än en blomma i hela albumet.

Dekorerat framsidan med spets och en pärlsträng.
Stansat ut fina hörn i svart cardstock.



En liten glimt av insidan.


På varje  "sida" ryms 2 foto och på tagsen 4 foto, detta ger plats för totalt 24 foto och om man sätter på insidan och baksidan av pärmen är det alltså plats för 26 foto - inte illa för ett minialbum.

Titta på videon så ser ni bättre hur det fungerar.


Ha en bra dag!

Material:
Papper från egna gömmor. Tips Bo Bunny har mustiga färger på sina papper.
4 svarta kuvert med tillhörande dubbla kort.
Jag har använt beige spets.
Pärlband (finns i fysiska butiken)
Limlack/Decoupagelim/Mod Podge Gloss
Chipboard
Embossingfolder

Inga kommentarer: