tisdag 1 maj 2012

I love to hear......

En helt underbart söt mask dök upp hos mig häromdagen! Alltså ingen riktig jordlevande mask utan en plastmask i storlek 15X15 från The Crafters Workshop "Mini Cherry Blossoms"
Jag grundade mina sidor i boken med ett tunt lager acrylfärg, fram med varmluftsfönen och torka försiktigt. Sen la jag masken på sidan och stöpplade på en ljusgrön färg, till stöpplandet använde jag en mycket bra stöppelpensel. Den ljusgröna fägen flöt ut lite mer en vad jag tänkt mig så jag fick tänka om lite.....jag tog då en orangefärg och blandade den med lite Gesso för att få den lite tjockare, för att ta ur färgen i burken och blanda den använde jag mig av en spatel. Slutligen målade jag lite prickar med en tunn tunn pensel i rött och gult. En textrad utskriven på datorn, lite färg runt kanterna och min sida är klar.


Önskar er alla en fortsatt trevlig dag med massor av solenergi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar