fredag 25 maj 2012

Lite färg och lek på enkelt vis

Jag vet att det fortfarande finns dom som är försiktiga med att använda färgprodukter av olika slag, men man behöver inte göra det så avancerat eller behöva arbeta så mycket med sina produkter. Det ger ett fint resultat om man sprayar lite, stänker lite och gnuggar ut färg på sina bokstäver...

Idag har jag rivit loss en del av en foto-display från Heidi Swapp, skar till den så det blev som ett mönstrat papper. Innan jag fäste den på sidan så sprayade jag med grön mist och en fin mask, stänkte ut lite av samma mist och satte sen på mina papper och dekorationer.

Av fjärilen inspirerades jag till bokstävernas färg, jag tog helt sonika två färger ur två olika limited kollektions av distress ink pads (den gula från vårkollektionen och den oranga från höstkollektionen). Jag gnuggade först hela bokstäverna med den gula och sedan försiktig över halva med den oranga (tänk på att börja nedifrån och gnugga dig försiktig uppåt på bokstaven, så du inte får för mycket färg). Dessa bokstäver har fått en liten liten touch av fluid chalk på kanterna, för att markeras lite lite mer.


Även den ljusa rosen fick på sig lite orange ink, det som fanns kvar i "kudden" då jag gnuggat bokstäverna. På så sätt har jag knytit ihop färgerna över sidan.


Ha en underbar helg, visst är det fantastiskt att sommarvärmen börjat sitt intågande?!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Heidi Swapp "Memory file - Photo stack" (tidningspapper)
Bokstäver: Heidi Swapp "Color Magic" (stora), små*
Färg: Tattered Angels Glimmer Mist "Olive vine" (grön mist), Rangers distress ink (höstkollektionen 2011, vårkollektionen 2012), Prima "Ingvild Bolme Fluid Chalk - Dark bark" (brun chalk)
Dekorationer: YouDo (washitejp), Prima "Almanac" (rosor), Bo Bunny "Country Garden - Noteworthy" (fjäril samt randig scallopkant), bling*
*privat

Inga kommentarer: