söndag 17 juni 2012

Blomranka med Nellie Snellen stans och Fabscrapsalbum i blått och vinrött

På mitt förra album, Från mitt hjärta med papper från Pion Design, gjorde jag en blomranka på framsidan. Jag använde mig av en stans från Nellie Snellen, Rose Leaf Jumbo. Det har på kort tid blivit en av mina favoriter. Bladen blir lagom stora för ett minialbum eller varför inte på ett kort.

Jag har gjort ännu ett album av papper från Fabscraps, denna gången i mer blå toner. Albumsidorna är gjorda av vinröd cardstock. Liksom i det förra albumet har jag använt Tim Holtz Die/Sizzix on the Edge die - Distress Doily. Dekorationer med tygblommor och pappersblommor på Distress Doilyn, inte på själva pappren.

 
 


Jag har gjort en video men en tutorial,som det så fint heter på engelska, på svenska blir det en beskrivning, av hur man använder bladstansen från Nellie Snellen. Jag har inte lärt mig att spela in med snabb hastighet så ibland blir det kanske lite segt, men.... ni missar ingenting i alla fall.
I slutet av videon visar jag det färdiga albumet.


Ha en bra dag!

Material: 
Papper från Fabscraps.
Cardstock.
Chipboard
Tim Holtz die/Sizzix on the Edge Die - Distress Doily.
Rose Leaf Jumbo Set stans - Nellie Snellen.
Distress Gathered Twigs, Black Soot
Pappersblommor gjorde med bla Tim Holtz/Sizzix Bigz Die - Tattered Flowers Garland
Blommor gjorda av tyg från mina egna gömmor.
Vinrött band och "spets"

Inga kommentarer: