söndag 29 juli 2012

Kvadrat i mängd

Idag vill jag visa er några kort som jag gjort, på ett lite annorlunda vis. Det är fortfarande samma kortbas, 21 cm x 15 cm, som jag viker så det blir 10,5 cm x 15 cm.
 
Efter lite tankearbete, jag är inget mattesnille, kom jag fram till att 6 rutor á 4,5 cm x 4,5 cm blev jämnt och snyggt över framsidan.

Framsidan på ett papper i lila men gröna toner

Baksidan på pappret från förra kortet - ljusblå och gula toner.

Jag plockade fram min Big Shot och en embossingfolder med svirvlar. Jag embossade ett papper 9 cm x 13, 5 cm (= måtten på de 6 rutorna tillsammans). Sedan skar jag itu pappret i rutor och försökte hålla reda på hur de skulle ligga för att mönstret skulle bli "helt", om ni förstår vad jag menar.

Av bara farten blev det två andra kort, också med rutor men utan embossing.

Jag ville testa lite olika stilar på papper. Alla tycker ju inte om Tim Holtz, vintage och shabby chic utan gillar mer retrostilen - så det är ju bra att ha lite olika stilar på kort färdiga.

Ett kort med monokromatiska färger. Snyggt och rent.

Lite mer retro-stil men ser bättre ut i små
kvadrater än med ett helt papper.

Jag blev riktigt nöjd med resultatet - det blev bra både med och utan embossing och med de alla stilarna på pappret.

Ha en bra dag!

Material:
Pappersrester
Svart cardstock
Band, pärlor
Tim Holtz Tattered florals Die
Blompunch

Inga kommentarer: