söndag 5 augusti 2012

Mitt första sommarlov - ett glittrigt album till en liten flicka

Ett album som man blir glad av - det är vad jag vill visa er idag.

Jag hade en liten flicka i tankarna när jag gjorde detta album. De flesta barn tycker om klara färger, och flickor och kanske även pojkar, gillar ju glitter (ja, även större flickor och pojker kan gilla glitter).

Jag är inte så van att arbeta med papper i klara färger, det har blivit mer mörka, murriga vintagestil på papper eller papper med blommor, men de har också varit i lite mer softade färger. Men visst gillar vi utmaningar!



Jag gjorde sidorna av vit cardstock för jag tyckte det blev neutralt till de färgglada papperna. Sedan tog jag däremot lite färgad cardstock till fotomattorna. Det är inte så mycket dekorationer i albumet för jag ville inte dölja de fina papperna, men några blommor fick jag allt dit i alla fall. Den turkosblå cardstocken på ryggbiten är embossad och limlackad.

Bläddra i albumet genom att titta på videon:


Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Cardstock: vit och färgad.
Mönsterpapper från Prima: My Mommy and Me eller andra papper i "glada" färger ex papper från Authentique "Fresh"
Band
Stämpel "Handgjort av.... bara för dig" (egen)
Limlack, decoupagelim eller Mod podge
Embossingfolder

Inga kommentarer: