fredag 3 augusti 2012

Splash - sommar :)

Tänk, det är redan i början av augusti och i skrivande stund är jag på väg hem från två dagar på Astrid Lindsgrens värld.... Innan jag åkte så scrappade jag en sida med de här underbara papprena med vattentema, fiskar och droppar på, från Little Yellow Bicycle, De är så fina i färgerna och blev riktigt glad då Ilona skickade med dom i senaste paketet.

Fotona jag har scrappat är inte badfoton från sommaren, utan badfoton från i våras. Men de här fotona passar ju till alla varianter av badfotografier eller fiskteman eller liknande. Sånt som hör lite extra till sommaren :)

De små stänken är gjorda med den blå Dylusionsmisten. Fantastiskt läcker! Och passade perfekt till stänk på en vattensida, tycker jag.


Jag älskar att klippa ut motiv, så här har jag klippt ut de droppar som annars skulle suttit under foton och mönsterpapper samt fiskar från två olika mönsterpapper :)


För att få lite liv i sidan har jag valt att sätta de avlånga fiskarna på 3D-kuddar, vilket gör det extra spännande.


Primabokstäverna passar perfekt i storlek och färg på diecutsbannern, som tillhör samma serie.


Ha det gott och scrappa lugnt!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Little Yellow Bicycle "Splash - Makin' a splash" (bakgrundspapper), Little Yellow Bicycle "Splash - Sunkissed Starfish" (zickzack/orange med blommor), Little Yellow Bicycle "Splash - Big fishies" (stora fiskar),  Little Yellow Bicycle "Splash - Little fishies" (små fiskar)
Bokstäver: Prima "Romantique"
Dekorationer: Little Yellow Bicycle "Splash - Paper Crafting kit" (banner)
Färg: Rangers Dylusions "London Blue" (blå mist)

Inga kommentarer: