söndag 23 september 2012

Mmm... vad gott! Kan jag inte få receptet?

Det har ju hänt att man bjudit på något gott och man sedan fått frågan: "kan jag inte få receptet?"

En väninna till mig fick den frågan och istället för att bara skriva ner receptet så bad hon mig göra något roligt. Något som skulle gå i lila färger och innehålla många blommor och naturligtvis plats för huvudpersonen, receptet.  Jag tycker om att jobba med lila toner, de blir fina tillsammans och med vitt eller svart blir det hur snyggt som helst.

Jag plockade fram lite saker jag trodde jag behövde.

Lila cardstock, mönsterpapper från Fab Scraps, kaffefilter
Tim Holtz tattered flowers och receptet.



 Hur blev det då, kanske ni undrar? Jo så här:


Titta gärna på videon.



Ha en bra dag!

Material:
Tim Holtz Movers & Shapers: Mini Tattered Flowers och Tattered Flowers Garland
Lila cardstock
Mönsterpapper från Fab Scraps
Blommor från Tim Holtz dies dels i papper och dels kaffefilter.
Egna rosor i vit cardstock och några olika lila cardstock.
Lila mist, finns många andra färger att välja på från bla Tattered Angels eller från Tim Holtz/Ranger.
Spets, jag valde att ta en gräddfärgad spets.
Pärlband
Lila band
Svirvlar som jag målat i lila metallic acrylfärg
Köpt ram 18x24 cm

4 kommentarer:

Marcus sa...

Haha, så trevligt gjort! :)

DeadUntilDark sa...

Men jösses så läckert. Vilken kul ide!! :)

Lotta Feldt sa...

wow... detta gilla jag, perfect att ge i gåva oxå :)

Jasmine sa...

Underbart skapat! Jag skulle själv kunna tänka mig att ha något så vackert på väggen i köket. Tack för tipset samt för inspiration! :)
Kram