söndag 16 september 2012

Svart eller vitt?? .. eller både och

Ibland när jag tänker på ett nytt album eller kort (tänker inte så ofta layout) så börjar tankarna kring vilka papper ska jag välja, vilken färg ska jag ta osv.  Samma sak var det denna gången plus att jag ville testa en ny, lite enklare vikning på sidan.

Vikningen på sidan hade jag bestämt sedan tidigare och så tänkte jag "varför inte svart och vitt" eller "vitt och svart, kanske". Ni får själv bestämma om det blev vitt och svart eller svart och vitt.



Albumet är 6½" x 4 3/4" i storlek på utsidan. Jag band ihop albumet med Bind it all - ett nytt favoritverktyg. Jag använde mig inte av så mycket dekorationer, bara några små blommor och lite bling.

Titta gärna in i albumet:


Ha en bra dag!

Material:
Bind it all
Cardstock, ett cardstock till varje sida + till tags
Mönsterpapper
Spellbinders Shapeabilities: Positively Me
Nellie Snellen blomstans
Fiskars kantstans
Cheerylynndesigns Doily Dies nr DL108
Egna "homemade" blommor
Tim Holtz Elegant Flourishes
Vintage photo ark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar