söndag 28 oktober 2012

I ett rosa skimmer

Inga rosa elefanter men möjligen lite rosa fjärilar - det är vad ni får se idag. Jag fortsätter mitt skapande av s.k. "inserts" eller minialbum. Denna gången en aning större 7"x 4½".


Basen är cardstock, denna gången valde jag vitt cardstock för jag tyckte det blev fint till det rosa och grå pappret. De olika flärparna klär man sedan med mönsterpapper. Jag valde att stänga med ett fint rosa band men man kan naturligtvis använda magnet även i detta album.  Inuti finns plats för foto och lite tags.

Ibland är det roligt att göra stora, väl genomtänkta projekt men ibland kan det vara skönt att göra något lite mindre krävande projekt.

Titta in i albumet:



Ha en bra dag!

Material:
Cardstock
Mönsterpapper som jag sparat på länge, länge.
Martha Stewart Edger Stans Doily Lace punch
Band


1 kommentar:

Jasmine sa...

Wow! Så otroligt vackert gjort. Jag blir så imponerad, minst sagt. Hänförd är nog ett bättre ord för att beskriva min reaktion. Makalöst bra!
Kram