söndag 16 december 2012

Bok-kort

Jag tänker ge bort ett medlemskap i en bokcirkel, en där man kan låna nya böcker i ett helt år för att sedan behålla den sista. Det går ju bra att ge medlemskortet i handen men är man scrappare så har man faktiskt lite tvång på sig, man kan inte bete sig hur som helst, eller hur?

Ett bok-kort är ju precis rätt sätt! Jag gjorde ett bok-kort för länge sedan men har inte gjort fler sedan dess. Fram med de anteckningarna jag hade och så satte jag igång.

Så här blev det:

Framsidan

Inuti - överlevnadskit för en bokälskare, jag ska fylla på med mer choklad.
Jag kommer ihåg att jag hade problem att hitta någon video med beskrivning på hur man gjorde, men stillbilder fanns det ett par stycken på nätet. Jag har därför gjort en liten video om hur jag gjorde mitt kort. Vill ni så får ni gärna kika in och titta. Mina händer och kortet är nästan i bild hela tiden, svårt att jobba under kameran.


Ha en bra dag!

Material:
Lila/vinröd cardstock till kortbas
Vit cardstock till "ram"vikningen
Mönsterpapper från Inkido som jag haft länge och som nu äntligen kom till användning, och det andra pappret med texten är från Kaiser Kraft, också ett gammalt papper.
Distress ink pad Antique linen.


1 kommentar:

Unknown sa...

Bara så snyggt! Jag gillar pappret på framsidan skarpt!