fredag 25 januari 2013

Lekfullt med färger!

Hej svejs, idag tänkte jag visa en LO jag gjort där ursprungsidén var att leka med lite olika färger. Fantastiskt roligt!

Jag grundade den vita cardstocken med vit krackeleringsfärg. Då den torkat så blev det små fina sprickor i färgen. Då sprayade jag med den röda misten, sprayade med vatten ovanpå och torkade bort endel. Sedan sprayade jag lite till med misten, för att få den att rinna.

Då allt var torrt monterade jag dit papper från ett 6x6 paper pad, som jag skurit till i rektanglar. På med ett foto och lite kakservetter ur egna gömmor. Jag avslutade det hela med att täcka över fotot, stänkte ut vit akrylfärg utblandat med vatten och svart ink. Det blev så fint med de stänken i två olika färger. En enkelt titel och allt var klart....

Lekfullt och härligt, precis som jag gillar!






Ha en härlig helg!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Authentique "Fresh" (6x6 paper pad)**
Färg: CROCO Crackling Colour (vit krackeleringsfärg), Heidi Swapp "Color Shine - Sweet Cherry" (röd mist), Dylusions "Black Marble" (svart mist), Adirondack Dabbers "Snow cap" (vit akrylfärg)

**kontakta Ilona, inte inlagt i webshoppen än

Privat: bokstäver, kakservetter, bling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar