söndag 27 januari 2013

Minisar - snabba att göra och roliga att ge bort

Mina närmaste arbetskamrater är sju till antalet. Vi har jobbat i många, många år tillsammans så vi är ett sammansvetsat gäng. Jag ville gärna visa dem hur mycket jag uppskattat dem under åren och vad passar bättre än att göra ett litet minimini album till dem.  De är inte scrappare så därför vill jag hålla det så enkelt som möjligt så de inte går vilse i för många fickor och tags.

Jag bestämde mig för att göra samma album som jag gjorde som insert till BoBunnys vinteralbum, det som till slut var för tjockt för att riktigt passa i albumet.


När jag väl bestämt vilka cardstock, papper och band jag skulle använda tog det 1 timme att göra albumet, vilket betyder att det är en jättebra "sista-minuten-present". Det gick inte åt mycket material heller, ett cardstock och två papper/album så det är ett bra sätt att bli av med papper som blivit över. Av bara farten gjorde jag några minisar till, samma uppbyggnad men med andra papper.

Ni kan se insidan på "minisarna" om ni tittar på videon:



Ha en bra dag!

Material:
Ett cardstock från Bazzil/album.
Två stycken mönsterpapper/album:
Blått album: Ladybug and friends vinterpapper från 2011 "Light av candle" + WeRMemorykeppers Promenade-Parasol.
Beige/brunt album:  Basic Grey "Wisteria": Primrose och Sundial.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar