söndag 17 februari 2013

Minnen från resa till Krakow 2011


Jag tänkte för ovanlighetens skull visa ett av mina första album jag gjort. Jag var på besök i Krakow, Polen år 2011 och ville spara mina minnen i ett album. Ni som var på träff i Skurup 2011 känner kanske igen det.

Jag tyckte, och tycker fortfarande, att det är väldigt roligt med kuvert och papperspåsar så det fick bli stommen i albumet. Sedan hittade jag fina papper nere hos Ilona. Det blev ett tjockt album och jag hade tidigare haft problem med bindning med metallringar (det kommer en annan video om det projektet) så bindningsmetoden var ett litet problem. Men den bindningsmetoden jag valde var "gångjärn" av cardstock mellan sidorna, lätt och enkelt att göra och att bläddra i.

Framsidan
   Jag gjorde egna blommor i cardstock och mönsterpapper. Jag försökte mig på att göra en falsk metallram till vykortet som jag använde på framsidan. Jag brukar köpa mycket vykort på mina resor, ibland är det bättre än att själv försöka fotografera byggnader och sånt, jag satsar på att fotografera människor.

Insidan med omväxlande kuvert och papperspåsar

Har ni lust att bläddra i albumet tillsammans med mig? Titta gärna på videon:



 Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar