fredag 19 april 2013

Let's make som ART!

Hej svejs!
Jag hoppas ni haft en härlig vecka och ser framemot denna helg med endel pyssel, både inne och ute!

Jag tänkte inspirera med en liten sida ur min art journal, jag har lekt med stämplar och målad allt med Gelatos-kritorna. Jag har plockat upp färgen från kritorna med en vattenpensel och målat med dom som om dom är akvareller. Läckert!!

Jag började med att stämpla tjejen med en av de läckra tjejstämplarna som finns i olika varianter hos Ilona, jag stämplade på ett separat papper och målade henne där. När allt var torrt klippte jag ut tjejen.

Själva sidan är först grundad med gesso och när denna torkat stämplade jag löven på sidorna. Jag målade bakgrunden med rosa Gelatos och vattenpenseln. Löven är även de målade med Gelatos och vatten, två toner av grön och en brun. Sedan gjorde jag lite "asfalt" för tjejen att stå på utav svart Ferro-färg. Den färgen är så LÄCKER! Det känns nästan som asfalt, vilket är perfekt i en art journal där man vill ha olika färger och strukturer! Jag har även gjort lite regndroppar med genomskinlig sparkle medium genom en droppmask.

När allt var torrt så limmade jag dit tjejen med mod podge-lim. Texten är skriven för hand samt stämplad med en stämpel ur egna gömmor... Jag avslutade hela sidan genom att täcka över tjejens ansikte och stänka ut svart akrylfärg utblandad med vatten. Då stänken torkat strök jag mod podge över hela sidan för att skydda den.






Ha en härlig helg!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Färg: Adirondack Dabbers "Pitch black" (svart akrylfärg), Gelatos (rosa, brun, grön), Ferro "Graphite" (svart metallfärg som asfalt), Sparkle Medium "Diamond" (glitterfärg)
Ink: StazOn (svart dyna)
Stämplar: Dylusions (löv), Prima "Mixed media doll #2" (flickstämpel)
Pensel: Rangers (vattenpensel)

1 kommentar:

Sara sa...

Superfin!! Gillar de milda färgerna och den läckra asfalten!