söndag 5 maj 2013

Mina första ATC - Artist Trading Card

"Ska vi byta, ska vi byta grejor med varandra - en blommig falukorv" mot ett ATC??

Nu kanske ni undrar vad är ATC. Det är som ett litet visitkort som man byter med andra. Det som är viktigt är storleken,  2½ x 3½ inch (6,4 cm x 8,9 cm), varken mer eller mindre. En annan sak man ska tänka på är att de inte ska vara alldeles för mycket tjocka dekorationer på, de ska nämligen kunna gå ner i en liten plastficka. När du var yngre kanske du bytte idolbilder eller ishockeybilder och det är ungefär samma som ATC.

På framsidan gör man något som avspeglar en själv, ens stil eller stilar. Man kan också testa allt möjligt, det är vad jag har gjort. Alla idéer man har kan man testa på den lilla yta utan att det tar allt för lång tid. Alla ATC-kort märks med ditt namn, årtal och blogg-, Youtube- och/eller epostadress eller annan kontaktinformation samt om du döper ditt ATC-kort till något. ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Serier ska numreras ex 1/10

Den finns olika grupper på t ex Facebook där man byter ATC-kort. Det hade varit roligt om vi kunde träffast t ex en lördag nere på Skaparlusten i Sjöbo och byta lite ATC-kort. Vi kommer att ge närmare besked om datum, men tills dess så kan ni börja göra några ATC-kort för både jag och Ilona är nyfikna på vad ni åstadkommer.

Om ni tittar på videon så ser ni mina första ATC-kort som jag ska skicka iväg för att sedan få 30 st härliga ATC tillbaka med posten.

Inga kommentarer: