söndag 30 juni 2013

Graphic 45 - ett och ett men tillsammans blir det ett album.

Jag har lyckats spara på mig en del papper från olika kollektioner från Graphic 45. Ett papper t ex från "A proper Gentleman", "A Ladies diary" och några äldre papper. De flesta gick i samma nyans av gul-beige med svarta inslag. Jag har haft lite svårt att använda dem, men....

Jag städade bland mina anteckningar, jag försöker få in idéer och andra noteringar på ett ställe. Jag hittade då en gammal "Att-göra-lista" från då jag började med scrapbooking. Det kanske vore läge att börja beta av den listan nu.

Lite udda papper och en gammal anteckning, blev det här:


Ett s.k coin envelope 17 cm x 9,5 cm ( 6½ x 3 3/4 inch). Lite flip-sidor och lite fickor - precis som det ska vara. Mina anteckningar är lite bristfälliga men jag tror hon hette Lisa som visade albumet och att det var inför en swap. Jag lyckades tyda mina, ibland kryptiska, anteckningar och få ihop de till ett litet trevligt album med plats för rätt många foto och då i en bra storlek.

Jag bestämde mig för att mina dekorationer skulle hålla sig i färgerna gult, svart och rött med en aning grönt eftersom jag använde Nellie Snellens bladstans.

Jag kan hjälpa er bläddra i albumet:


Ha en bra dag!

Material:
Mönsterpapper från Graphic 45
Tjock chipboard
Svart cardstock
Blommor av diverse stansar
Spellbinders diverse dies till fotomattor och dekorationer bla D-lites fantastic flourish one

Kantstans från bla Martha Stewart
Fiskars fotohörnstans
Pearlmaker
Nellie Snellen bladstans

1 kommentar:

Anonym sa...

åh så underbart album!!! önskar jag kunde göra ett liknane! beröm!!