torsdag 20 juni 2013

Tänkvärda ord och Blommor och band... och en del blad

 Så var det dags för fler ATC. Nu är det sommar och sol, förhoppningsvis. På denna tiden av året blir det kanske inte så mycket skapande men några små ATC kort kan man väl knåpa ihop.

Lite tänkvärda ord på ett fint papper tillsammans med några blommor, blad och band.


Jag är ju med i en grupp på Facebook där vi byter ATC. Vi har precis haft ett byte s.k swap med ATC-kort med just temat tänkvärda ord. Jag testade lite maskningsteknik tillsammans med Tim Holtz distresser. Så här blev mina:


Ett annat aktuellt tema är "Blommor och band". Jag kom med en gång att tänka på Nellie Snellens fina stansar, den lilla blomman och bladstansen. Jag har tidigare gjort ett kort med just dessa stansar som jag var nöjd med.


Ett ATC är ju inte större än 2,5 x 3,5 inch så det fick bli en liten krans.


Om ni vill se ATC-korten röra på sig, så får ni gärna titta på videon:





Vill ni se hur jag gjorde kransen på kortet, titta gärna på videon som jag gjorde förra året:

 
Ha en bra dag!

Material:
Stämpel " Du är modigare...."
Nellie Snellen stansar blommor och blad
Liten anonym blomstans från mina egna gömmor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar