torsdag 25 juli 2013

ATC swap på Facebook med färgtema "Brunt, vitt, beige och blått"

Då var det dags med lite nya ATC kort. 30 stycken med färgerna brunt, blått, vitt och beige. Alla fyra färgerna och enbart dessa skulle man använda. Jag hade lite problem med att få mina blå, det bruna tog överhand hela tiden. Jag gjorde ett par serier, vilket betyder att man gör t ex 10 stycken kort som är snarlika. Om man hade velat kunde man gjort alla 30 i en serie men det hade nog inte varit så roligt. Det gäller ju att ta vara på möjligheten att testa lite olika saker.

Jag började med att ta fram alla min olika embossingfolders och skapade 10 stycken "Hjärtan på tråd"


Jag ville ha lite mer blått så därför gjorde jag 5 stycken med blå bakgrund


I mina album tycker jag om att göra fickor och tags lite här och var. Men, varför inte på ett ATC? En liten bit av en doily från Cherry Lynn fick bli ficka till en lite tag.


Sen var det ju det här med blått, kändes fortfarande som att det mest hade blivit brunt. Jag gjorde ett nytt försök. Denna gången med hjälp av en dies från Spellbinders och några hörn från Martha Stewart.


Nu hade jag bara 5 stycken kvar att göra. Jag valde att använda mig av alla de små bitarna papper som blivit över när jag gjorde de andra 25. En flourish från Cherry Lynn fick också plats.


När jag ändå var igång så filmade jag en liten tutorial/beskrivning hur jag gjorde ett collage till de sista 5 ATC-korten. Så, det är inte ni som ser dubbelt, det är faktiskt två filmer idag.

Vill ni se mina färdiga ATC-kort?


 Om ni vill titta på hur jag gjorde mina collage-ATC?


Ha en trevlig dag!

Material:
Diverse embossingfolders:
Cuttlebug, Tim Holtz/Ranger, Spellbinders
Cherry Lynn Doily och Flourish
Spellbinders die "Floral ovals"
Decoupagelim eller Mod Podge

Inga kommentarer: