söndag 11 augusti 2013

French Country - album av tags-arket

Jag planerar ett lite större projekt och där ingår ett litet album i papper från Graphic 45 - French Country. Albumet är inte stort, 4 x 6 inch och är lätt och enkelt att sätta ihop.

Grunden är ett av arken från kollektionen och som bas har jag svart cardstock. På fram- och baksidan har jag klistrat en bit tunn chipboard.


Förutom mönsterpappret och cardstocken har jag använt en fotohörnstans från Martha Stewart och lite korrugerad cardstock. 
Sen kan det ju nästan inte bli fel med papper från Graphic 45, titta gärna på videon där jag på slutet förklarar hur jag satt ihop albumet. 
 
 Ha en bra dag!

Material:
Svart cardstock
Tunn chipboard
Korrugerad cardstock
Band
Martha Stewart fotohörnstans (som jag har haft länge men nästan aldrig använt).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar