söndag 25 augusti 2013

"I did it my way"... Art/Junk/Smash Journal

Jag har precis haft en veckas semester och den tillbringade jag på diverse platser i Sverige, med bil.
När jag är på semester brukar jag alltid plocka på mig broschyrer, kort, program, visitkort, kartor, servetter, biljetter. Dessa samlar jag mycket ordentligt under hela resan för att jag sedan ska använda till något. Men.. ni vet kanske hur det blir... de samlas på hög i en låda för att sedan kastas några år senare.

Detta året skulle jag inte falla i den fällan. Stora planer gjordes upp. Här inhandlades en journal/album för en billig peng. Sedan packade jag ner lite saker som jag trodde jag skulle ha användning för. Allt detta fick sedan följa med på resan. Planen var att varje kväll scrappa en journalsida med broschyrer och annat jag hittat under dagen, sidan skulle visa vad vi gjort den dagen. Jag tänkte testa lite Gelatos som är behändiga att ha med sig och som man kan använda på en mängd olika sätt. Det blev en hel del "bra-att-ha-för-att-skapa-en-journalingsida".

Jag såg framför mig hur fina sidor växte fram under mina konstnärliga fingrar... men ack vad jag bedrog mig. Jag fick verkligen kämpa, här var det inte tal om någon kreativitet som bara kom farande.  Men jag hade ju bestämt mig och jag hade blivit väldigt besviken på mig själv om jag inte fullföljde min plan, hur illa det än såg ut.

Jag hade roligt och det kändes som en rolig idé. Jag märkte att jag inte var nöjd med sidan när jag precis var klar, men på morgonen kändes den inte så dum ändå.

Först tänkte jag inte visa er mitt lilla projekt men sen tänkte jag "varför inte"... alla är barn i början och vågar man inte så vet man ju inte vad man tycker om.

Vill ni se mer? Här är filmen:



Ha en bra dag!

Material:
Album/journal
Gesso
Mod Podge
Stenciler
Ingvild Bolme Fluid Ink (Prima)
Penslar bla water-brush
Pennor
Gelatos
Washitejp
Non-stick matta
Mini-mister
Heat Gun / varmluftsfön
Våtservetter
Sax
Pappersrester från Prima Engraver

Inga kommentarer: