onsdag 30 oktober 2013

Älvfeber

Har hittat så många bilder på nätet där alla gör sina egna älvhus, inte minst även ute i trädgården. Tänk så roligt det är för småbarn att titta på huset och man kan berätta en härlig saga om just älvor.
 
Detta huset är en ren inspiration efter Laura Denisson, hon gjorde detta och jag föl som en fura för det. Men Kathy Ortha gjorde julhus och jag fastnade för dom båda. Så detta är  min hyllning till dessa två sköna damer.
 
 
Detta har blivit Tingelings hus, hade ett klistermärke med henne där hon låg ner, och tittar man in genom fönstret så ser man henne ligga där.
 
Sirligt och lite naturaktigt var väldigt viktigt för mej i tanken på ett älvhus.

 
Klart det ska vara lite fjärilar oxå på huset.

 
Bladen gjorde jag som Laura gjorde men vilket jobb. Men ett roligt sådant.

 
 
Scrapa på!!!
 
 
Detta har jag använt:
 
Blommor ta det du känner för som passar
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: