söndag 24 november 2013

Att få ut det mesta av sina papper

Samlar ni papper på hög? Det gör jag... och det är jobbigt. Man gör ett projekt och sedan blir det lite papper över - inga hela papper men ändå tillräckligt mycket för att man inte vill kasta det. Kort kan man ju alltid göra, ATC är en annan rolig sak att använda sin restpapper på (ni glömmer väl inte bort ATC-bytet här på bloggen, se vad jag skriver lite längre ner på sidan).

Jag tog fram mina papper som jag sparat på sedan förra hösten. Jag gjorde då ett album med Bo Bunnys fina höstpapper Apple Cider. Sen har jag under året använt lite av deras nya höstpapper också.  Så där satt jag med en hög med papper, naggade i kanterna... och det blev:


Så här såg det ut på mitt bord från början:


Jag använde mig av ½ ark cardstock 12x24 inch men förutom det så är alla mönsterpapper rester och inget helt ark. Albumet är 6x6 inch (ca 15x15 cm) och konstruktionen är lite annorlunda än vad jag brukar göra, så det var också kul att testa.

Jag vände och vred på varenda liten bit för att se om jag kunde använda den till något. Som tur var hade jag några av de fina "tagsen" t ex flickan som syns på bilden.  Roligt och jobbigt på samma gång men det känns jätteskönt att ha använt papperna men... där blev lite över så fortsättning följer.

Så här ser första sidan ut:


Vill ni se resten av albumet? Då får ni kika in på YouTube


Här är videon med det första albumet, från hösten 2012 (tänk vad tiden går)


Jo, sen var det ju det här med ATC-bytet här på bloggen. Skapa ett ATC med valfritt tema, fota det och skicka foto via mail till Skaparlusten. Mailadress: actskaparlusten@gmail.com.
Vi vill ha ditt foto senast 15:e december för att sedan publiceras här på bloggen någon dag efteråt.



Här är länken till själva inlägget om bytet där jag förklarar lite mer:
ATC-byte på Skaparlustens blogg

Ha en bra dag!

Material till höstalbumet 2013:
½ cardstock 12x24
Pappersrester från BoBunny höstpapper Apple Cider, Autumn song, Forever Fall.
Ett gott humör och mycket kreativitet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar