söndag 3 november 2013

Bättre sen än aldrig - På äventyr med 7gypsies och en förhandstitt

Jag har varit duktig - jag har städat!! Skulle egentligen bara dammsuga men vet inte vad som flög i mig, det blev storstädning istället. När jag ändå var på gång så städade jag lite på YouTube och bland mina utkast på bloggen också. Jag hittade ett litet trevligt album som jag inte visat än.


Egentligen var det meningen att jag skulle blivit klart med ett nytt litet album men... det får vänta till nästa vecka. Jag kan i alla fall avslöja att jag använt en rolig sak från Bazzil, som ett litet kit med papper och cardstock.



Med som sagt, det kommer nästa vecka. Idag visar jag ett flip-album som jag gjorde för ett bra tag sedan. 

Jag hade en 6x6 papperspad/stack i mina gömmor från 7Gypsies. Jag har tidigare använt mig av dessa papper till ett litet TP-album (toalettpappersrullealbum) men där var rätt mycket papper över. 7Gyspies gör vackra papper och det är lätt att kombinera de olika pappren.

Eftersom det är ett s.k flip-album kan man inte dekorera för mycket inne i albumet men utanpå går det bra.Jag gjorde en rosett-blomma. Tim Holtz har en dies, paper rosette, om man inte vill göra arbetet från grunden som jag gjorde. Lite pärlor gjorda med Pearlmaker, förhöjde det hela.

Vill ni se hur det ser ut invändigt? Följ med in i videon:


Ha en bra dag!

Material:
Svart cardstock
Mönsterpapper från 7Gypsies Venice 6x6 pad som tyvärr är slut men det finns andra fina papper att använda
Pearlmaker
Egen gjord rosettblomma eller så kan man använda Tim Holtz paper rosette die




1 kommentar:

Pixi sa...

Äntligen är det söndag!Tycker det är så roligt när Marie lägger ut sin album..Uppskattar väldigt oxå när det är tutorials... Är det möjligt så hade det varit skoj att se en sådan på detta albumet! Må gott =)