söndag 17 november 2013

Böcker - ge dem ett nytt liv

Är ni också listmänniskor? Jag trodde att alla människor gjorde listor men har förstått att så inte är fallet. Men, jag är en listmänniska. Packar efter lista, handlar efter lista, resmål efter lista, böcker att läsa efter lista, scrapsaker att skapa efter lista. Och ibland händer det att jag kan stryka något från mina listor också.

Att altra en bok har länge stått på min "att-scrappa"-lista. För något år sedan var det väldigt populärt och det verkar som om det fått ett uppsving igen. Här kommer mitt bidrag till familjen Altrade böcker.


Om man läser mycket, vilket jag gör, så blir det alltid några böcker som man kanske inte tänker läsa igen. Om man istället altra dem får de nytt liv - ett mycket trevligt liv där de kan bli beundrade på nytt.

Så här ser den ut från sidan:


Det som tog längst tid var att vika alla sidorna i boken. Jag tror boken hade omkring 350 sidor. Sedan tog jag fram alla vita, beige och rosa blommor jag hade (både köpta och eget gjorda) och lekte lite med hur jag ville ha dem. Tanken var att de liksom skulle rinna nerför sidan. Några foto från vintageark, lite utstansade saker som inte fått plats på andra projekt, några tags och lite stämplar.
Vad kan man använda den till? Massor.....

Här kommer en liten video för er som gillar rörliga bilder:



Ha en bra dag!

Material:
Bok - gammal eller ny.
Tålamod att vika sidorna.
Blommor - egna och köpta.
Foto från vintageark finns 12x12 ark med härliga motiv, och som A4 med lika härliga motiv
Tags i olika storlekar
Stämplar bla från La Blanche och Tim Holtz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar