onsdag 13 november 2013

jultavla

 
Hej alla.
 
Julen står snart i stugan, och känslorna är väldigt tidiga för mej i år. Hade förstått om det varit snö. Men men bättre för mej då får jag gjort massa julklappar i god tid.
 
Ville göra en tavla i en enkel blandning på lite mixed media och ja jag vet inte vad.
 
 
 
Rött och koppar, guld och grönt passar mej väldigt utmärkt i år.

 
Blommorna är fantastiska att sitta med så vackra, Vingarna gessade jag lite för att tona ner metallen.

 
En krona till tomten. den gessade jag oxå och sedan fick den lite koppar färg för att försöka ge den lite sliten look.
 
 
 
Scrapa på!!!
 
 
Detta har jag använt:
 
En canvas
 
 
Underlag:

Snowflakes reprint
Gesso
Modpodge
Modelpasta
Metall färg in i butiken och titta efter dom färger du vill ha.

Dekorationer:
Blommor finns hos ilona i den fysiska butiken.
Bokstäver
Burlap ribbon finns i den fysiska butiken
Vingar och krona finns hos ilona i den fysiska butiken.


Inga kommentarer: